Case study wpływu modułu poleceń na SEO

Adam Olejnik

Specjalista ds. Marketingu referencyjnego, Refericon

W Sellvant zwracamy uwagę na optymalizację SEO on-page. Już po roku korzystania z modułu opinii sklep ModnaKiecka.pl miał: 56% więcej słów kluczowych w TOP 3; 53% więcej słów kluczowych w TOP 10 i 40% więcej słów kluczowych w TOP 50.

Podejmując współpracę z modnakiecka.pl wiedzieliśmy, że właścicielowi sklepu zależy nie tylko na opiniach, które mogłyby przekonać klientów, którzy już trafili na stronę, ale także na tym by moduł opinii był “SEO friendly”. Efektem naszej współpracy, która trwa do dziś, jest widoczny wzrost widoczności sklepu w wyszukiwarce Google, co osiągnęliśmy dzięki naszym innowacyjnym rozwiązaniom.

case study, screen modnakiecka.pl z senuto

Opinie jako User Generated Content

Treści generowane przez użytkowników (User Generated Content) to materiały tworzone np. przez klientów e-sklepów. Żeby dana treść spełniała definicje UGC musi być w niej zawarte odniesienie do sklepu, marki lub produktów, aby nie było wątpliwości co do kontekstu danej treści. UGC musi być również dostępne publicznie, a jej twórca musi wykazać się kreatywnością. Ponadto UGC nie jest tworzone w celu zarobkowym, co różni tę metodę marketingu od np. współpracy z influencerami. Opinie są jednym z bardziej efektywnych przykładów UGC, które mogą korzystnie wpływać na SEO sklepu poprzez ciągłe dodawanie nowych, tematycznych treści pod warunkiem ich indeksowania przez roboty wyszukiwarki Google. Moduł opinii będący częścią usługi Sellvant, spełnia wszystkie powyższe warunki.

Atrybuty ALT i ich rola

Roboty indeksujące Google, pomimo rosnącego zaawansowania technologicznego, wciąż napotykają trudności w autonomicznym opisywaniu grafik, dlatego wykorzystują tzw. atrybuty ALT. Zastosowanie atrybutu ALT w obrazach czyni je bardziej przystępnymi do interpretacji i indeksacji przez wyszukiwarki, dlatego w module opinii daliśmy możliwość opisu zdjęć przesłanych przez klientów, które to opisy mogą wykorzystać roboty Google.

Integracje z Google

Nasz moduł opinii spełnia wymogi Google, dlatgo zebrane oceny możesz przesłać do Google Merchant Center czy wykorzystać dane w Google Rich Snippet. Jak to zrobić? Wystarczy, że w momencie staru korzystania z usługi Sellvant dodasz nasze konto do swojego Merchant Center lub skorzystasz z naszej instrukcji. Po przesłaniu opinii do Google informacje zebrane przez nas mogą być wykorzystane w reklamach typu PLA (Product Listing Ads), a także pojawić się w rozszerzonych wynikach wyszukiwania, czyli Google Rich Snippet.

Jak nasze opinie wpływają na widoczność sklepu w wyszukiwarce Google?

Już po roku współpracy z nami sklep internetowy modnakiecka.pl miał:

–> 56% więcej słów kluczowych w TOP 3,
–> 53% więcej słów kluczowych w TOP 10,
–> 40% więcej słów kluczowych w TOP 50.

Statystyki-i-wykres modnakiecka.pl z senuto

Chcesz poznać scenariusze sukcesu dla swojego sklepu?