Case study modułu opinii w Shoper

Adam Olejnik

Specjalista ds. Marketingu referencyjnego, Refericon

Wzbudzenie zaufania do sklepu to jeden z obszarów usługi Sellvant. Jako czynnik weryfikujący opinie o sklepie wskazuje je od 50% do 74% użytkowników. Niestety pozostawia je jedynie 1-3% konsumentów, my zwiększyliśmy ten wskaźnik do ponad 10%.

Pan Marcin z ratujesz.pl zbierał opinie za pomocą wbudowanego w Shoper modułu od czerwca 2015 roku. Przez ponad 3 lata, udało mu się zebrać 103 opinie, czyli średnio niecałe 3 opinie miesięcznie. Po implementacji modułu opinii wchodzącego w skład usługi Sellvant — od  lutego 2019 roku do lutego 2024 — sklep zebrał około 1500 nowych opinii (w tym 100 ocen ze zdjęciami), przy skuteczności na poziomie 10,4%! Jest to ponad 30 opinii miesięcznie, w porównaniu do niecałych 3 opinii miesięcznie zebranych przy pomocy poprzedniego rozwiązania.

Dlaczego nasz moduł jest tak skuteczny?

Kluczem do sukcesu jest poproszenie o opinię w odpowiednim czasie, w języku trafiającym do klienta i zmotywowanie go. Zastanawiasz się, jaki to czas, język i jak zmotywować klienta? Ustalimy to na podstawie audytu sklepu i rozmowy z Tobą. Dowiedz się, jak zrobiliśmy to ze sklepem ratujesz.pl.

Zapytaj o recenzję w odpowiednim momencie

Wykorzystując funkcjonalność modułu opinii, Pan Marcin ustalił z nami moment wysyłania zapytania o recenzję na 48 godzin po aktualizacji statusu zamówienia na “wysłane” – tyle czasu zwykle trwa dostarczenie paczki. W rezultacie klient sklepu otrzymuje zaproszenie do oceny zakupu tuż po jego odbiorze, gdy zadowolenie jest największe.

Poproś o recenzję w odpowiedni sposób - nie irytuj klienta

Moduł opinii wchodzący w skład usługi Sellvant daje możliwość ponownego wysłania zaproszenia do oceny, jeśli klient nie wypełnił ankiety po pierwszym kontakcie. Pan Marcin aktywował tę opcję natychmiast. Aby zebrać 1478 recenzji, rozesłano 14 196 wiadomości oraz 11356 dodatkowych zapytań po 2 dniach co daje około 20% pozyskanych opinii po pierwszej prośbie. Taki scenariusz nam osiągnąć efektywność na poziomie 10,4%! Ograniczając ilość wysłanych wiadomości do dwóch, uniknęliśmy próśb o usunięcie z bazy danych.

Uprość proces wystawiania recenzji i angażuj klientów

Pan Marcin po konsultacji z nami zdecydował się na ankietę oceny sklepu w formie pytań zamkniętych, pozwalających ocenić sklep, produkt i czas dostawy w skali od jednego do pięciu. Po udzieleniu odpowiedzi, użytkownik ma także możliwość dodania zdjęcia nabytego produktu i wyrażenia swojej opinii słownie. Klienci ratujesz.pl chętnie wykorzystują tę opcję – 98 z 1478 ocen to recenzje ze zdjęciami!

Chcesz poznać scenariusze sukcesu dla swojego sklepu?